De Taak

Onze leerlingen werken vanaf groep 2 met een weektaak, de Taak. De opdrachten die hierop vermeld staan, zijn afgestemd op de individuele behoeften en mogelijkheden van ieder kind. Aan het begin van de week bespreken we met de leerlingen de lesstof op de weektaak. Zij bepalen zelf de volgorde en het tempo waarin ze werken. Op vaste momenten in de week kunnen leerlingen aan hun weektaak werken. Op deze momenten heeft de leerkracht de gelegenheid om leerlingen passende begeleiding te geven. Leerlingen beslissen zelf of ze de hulp van de leerkracht nodig hebben.

Met de Taak leren de leerlingen om hun werk helemaal zelf over een week te verdelen. Wij vinden plannen een erg belangrijke vaardigheid, waar de kinderen in de rest van hun leven veel profijt van hebben. Naarmate de leerlingen ouder worden, worden de weektaken ook moeilijker, complexer en groter.